Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) živnostníka
Kamila Lence.
I. Základní ustanovení
Tyto VOP upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní
smlouvy, kdy na jedné straně je živnostník Kamil Lenc, IČO 67152414, DIČ
CZ7203241573, s bydlištěm Šumavská 1096, 389 01, Vodňany jako prodávající
a na straně druhé je kupující.
Kupujícím
je spotřebitel nebo
podnikatel.
Spotřebitelem
je každý člověk, který mimo
rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého
povolání uzavírá smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem výslovně
neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb.,
občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba v platném a
účinném znění, jakož i předpisy souvisejícími.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na
vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným
způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Za podnikatele
je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která uzavírá
smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při
samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na
účet podnikatele.
Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, který je
podnikatel, výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a
kupujícím se řídí příslušnými ustanoveními zák. 89/2012 Sb. ve znění pozdějších
předpisů, jakož i předpisy souvisejícími. V případě jakýchkoliv rozdílů mezi VOP
a individuální smlouvou, má přednost text smlouvy.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s
těmito VOP, jejichž nedílnou součást tvoří
Reklamační řád, a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném
a účinném v momentě odeslání objednávky. Na tyto VOP a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před
vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v
obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání
registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího
nebo smluvních partnerů prodávajícího, není-li v konkrétním případě zvláštní
smlouvou sjednáno jinak.
II. Uzavření kupní smlouvy
Je-li kupujícím spotřebitel, návrhem k uzavření kupní
smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky, kupní smlouva
vzniká odesláním objednávky kupujícím spotřebitelem a přijetím objednávky
prodávajícím.
Toto
přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na
zadaný email, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu
(včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo
na základě zákonných důvodů. Pro výjimku z tohoto postupu viz bod V.
Objednávání.
Je-li kupujícím podnikatel, návrhem na uzavření kupní
smlouvy je odeslaná objednávka zboží kupujícím podnikatelem a samotná kupní
smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího
kupujícímu podnikateli s tímto jeho návrhem.
Prodávající si mimo jiné vyhrazuje právo zrušit
objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy, na základě dohody s
kupujícím, v těchto případech: zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se
výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že kupující zaplatil
již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na
jeho účet nebo adresu a k uzavření Kupní smlouvy nedojde.
Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v
případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení
reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si
vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od
tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě
smlouvy, budou řešeny výhradně podle platného práva České republiky a budou
řešeny soudy České republiky. Tím nejsou dotčeny případy, kdy kupujícím bude
spotřebitel a bude mít obvyklé bydliště v jiném státě než České republice a
volba práva či prorogace soudu nebudou přípustné.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro
potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad
pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a
proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny.
Tyto VOP jsou k dispozici na internetových stránkách
prodávajícího
www.auto-lenc.cz a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce
kupujícím.
III. Bezpečnost a ochrana
informací
Kupující uzavřením kupní smlouvy výslovně souhlasí
s tím, že jeho osobní údaje (adresu, telefon a emailové spojení) mohou být
prodávajícím shromážděny, archivovány a používány (a to i za pomoci
elektronických informačních systémů) pro účely usnadnění objednávek kupujícího,
vyřizování reklamací, informování o nových službách a produktech prodávajícího a
rozesílání reklamních materiálů, a to v souladu s platnými zákony České
republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v
platném a účinném znění.
Osobní údaje budou zpřístupněny pouze prodávajícímu,
jeho oprávněným zaměstnancům, obchodním zástupcům a smluvním partnerům, kteří
zajišťují pro prodávajícího splnění závazků z kupních smluv (např. dopravcům), a
to pouze v omezené míře umožňující řádné plnění kupní smlouvy.
Prodávající prohlašuje, že osobní údaje nebudou jinak
zveřejněny či poskytnuty třetí osobě bez souhlasu kupujícího.
Kupující bere na vědomí, že tento souhlas s výše
uvedeným zpracováním jeho osobních údajů je plně dobrovolný, že mu na požádání
bude umožněn přístup k takto shromážděným osobním údajům a že je oprávněn žádat
případně opravu, nebo likvidaci nesprávně nebo neoprávněně zpracovaných osobních
údajů.
Prodávající archivuje údaje obsažené v uzavřených
kupních smlouvách a odpovídajícím způsobem zajišťuje jejich ochranu.
Osobní údaje může kupující kdykoliv aktualizovat, a to
zasláním aktuálních údajů e-mailem na adresu obchod@auto-lenc.cz. Svůj souhlas
s výše uvedeným zpracováním osobních údajů je kupující oprávněn kdykoliv odvolat
zasláním e-mailové zprávy na adresu
obchod@auto-lenc.cz.
IV. Provozní doba
Objednávky přes internetový obchod prodávajícího je
možné uskutečnit během 7 dní v týdnu 24 hodin denně. Osobní odběr zboží je možné
uskutečnit na provozovně Palackého 69, 389 01 Vodňany v pracovní dny od 7 do 17
hodin a v sobotu od 8 do 12 hodin.
V. Objednávání
Kupující dostane zboží za cenu platnou v době
objednání. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky
seznámit s celkovou cenou včetně DPH a všemi dalšími poplatky. Tato cena bude
uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží. Kupující
spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po
jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
Objednávat je možno následujícími způsoby:
- prostřednictvím elektronického obchodu přístupného na stránce
www.auto-lenc.cz (dále jen „e-shop“)
elektronickou poštou (na adrese obchod@auto-lenc.cz)
osobně v provozovně prodávajícího (na adrese Palackého 69, Vodňany)
telefonicky (na číslech 383 382 615, 383 384 190, 383 384 192, 777 917
791)
VI. Ceny
Všechny ceny jsou smluvní. V on-line e-shopu jsou vždy
aktuální a platné ceny. Ceny jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších
daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se netýká
případných poplatků za dopravné, dobírečné apod.
Prodávající si vyhrazuje právo změny cen v případě
změny peněžních kurzů, při výrazném nárůstu inflace nebo při výrazných změnách
dodavatelských podmínek u výrobců a ostatních dodavatelů zboží. Změnu ceny musí
prodávající sdělit kupujícímu a vyžádat si jeho souhlas s novou cenou. Bez
tohoto souhlasu je smlouva neplatná. Prodávající si vyhrazuje právo na opravu
omylů, tiskových a početních chyb.
Kupní cena bude považována za zaplacenou teprve
připsáním celé kupní ceny za samostatnou část dodávky na běžný účet
prodávajícího nebo uhrazením v hotovosti v provozovně prodávajícího nebo
přepravci.
Akční ceny platí do vyprodání zásob akčního zboží nebo
po dobu časově určenou.
VII. Platební podmínky
Prodávající akceptuje následující platební
podmínky:
- platba v hotovosti při nákupu,
- platba předem bankovním převodem (č.ú. 43-1049000217/0100),
- na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od zákazníka přepravce –
kupující hradí navíc tzv. dobírečné),
- platba na fakturu se splatností.
Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí majetkem
prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží
kupujícím.
VIII. Dodací podmínky
Osobní odběr:
Při způsobu platby předem bankovním převodem je osoba,
která zboží přebírá, povinna dostatečně se identifikovat a prokázat, že jí
svědčí právo k převzetí zboží.
Rozvoz v rámci Jihočeského kraje:
Zboží je možno dodat kupujícímu rozvozovými linkami
prodávajícího v rámci Jihočeského kraje. Rozvoz zboží tímto způsobem je zdarma.
V případě objednávky do 17:00 dodává prodávající zásilky běžně do 24 hodin.
V případě, že není zboží v době objednávky v centrálním skladě, dohodne se
prodávající s kupujícím na termínu dodání telefonicky.
Zasílání přepravní službou - ČR:
Zboží je možno kupujícímu zaslat přepravní službou
České pošty. Přepravce běžně dodává zásilky kamkoliv do ČR do 24 hodin. Cena
přepravy se řídí dle ceníku aktuálního v den objednávky. Pokud nebude zboží
doručeno kupujícímu z důvodů ležících na straně prodávajícího do dvou pracovních
dnů (při splnění podmínek a po učinění všech nutných kroků ze strany
spotřebitele, zejména zaplacení předem, je-li tato forma zvolena), má kupující
právo od smlouvy odstoupit (tím nejsou dotčena jeho jiná práva, jako např. právo
na náhradu škody).
Kupující je povinen, aby bezprostředně při dodání
překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky,
poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn
odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka
je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od
přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu
přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně
oznámit e-mailem na adrese obchod@auto-lenc.cz, sepsat s dopravcem škodní
protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou
prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky
nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
IX. Práva z vadného plnění
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z
vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména
ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012
Sb., občanského zákoníku).
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí
nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel
věc převzal:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke
kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel
požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez
zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Právo na
dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro
větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy
odstoupit.
Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li
právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci,
může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v
případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást
nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené
době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud
kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu
sám způsobil.
Projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má
se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se
vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, to se však
netýká:
- věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena
ujednána,
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou
věc měla při převzetí kupujícím,
- vyplývá-li to z povahy věci.
Další práva a povinnosti stran související s
odpovědností prodávajícího za vady upravuje
reklamační řád prodávajícího.
X. Odstoupení od smlouvy
Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je
spotřebitel
Kupující spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve
lhůtě 14 dní ode dne převzetí zboží (popř. ode dne převzetí poslední dodávky
zboží, v případě dodání několika částí zboží), pokud byla smlouva uzavřena
pomocí prostředků komunikace na dálku. Rozhodne-li se spotřebitel využít tohoto
práva, musí odstoupení od smlouvy doručit prodávajícímu nejpozději do 14. dne od
převzetí zboží.
Odstoupení od smlouvy a zboží zasílejte na adresu:
Auto-Lenc, Kamil Lenc
Palackého 69
389 01
Vodňany
Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v uvedené lhůtě,
doporučujeme pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu
prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem
odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem nákupního dokladu a
uvedeným číslem bankovního účtu nebo s uvedením, zdali částka bude odebrána v
hotovosti nebo zdali bude čerpána pro další nákup.
Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se
zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím
uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva spotřebitele odstoupit od
smlouvy, darovací smlouva pozbývá účinnosti a kupující je povinen spolu s
vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky. V případě, že tyto
nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení
kupujícího.
Není-li
vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má prodávající právo na
peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny.
Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení
zboží vznikne kupujícímu nárok na vrácení zaplacených finančních částek
spojených s vráceným zbožím, které budou vráceny kupujícímu nejpozději do 14 dnů
od odstoupení od smlouvy. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že
zboží prodávajícímu odeslal. Prodávající je povinen kupujícímu vrátit všechny
peněžní prostředky vyjma nákladů na dodání (kupující má totiž právo na dodání
zboží ve vybraných situacích zdarma), které od něho na základě smlouvy přijal,
stejným způsobem.
Na kupní cenu, která má být kupujícímu vrácena, může
prodávající započíst své skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením
zboží.
Ustanovení zákona o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14
dnů však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v
případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění,
musí prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vydat vše, co na základě
kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží
zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako
protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno
jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a
započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě
povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě
vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Odstoupení od smlouvy kupujícím, který je
podnikatel
Prodávající uvádí, že kupujícímu může být nabídnuta
dohoda o ukončení kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé
záruce a aktuální ceně vráceného zboží. Stav zboží je zhodnocen prodávajícím. V
případě nedohodnutí podmínek akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno
na náklady prodávajícího zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu
případné další vzniklé náklady.
Při vystavení opravného daňového dokladu může být po
kupujícím vyžadován občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv
kupujícího. Předložením občanského průkazu kupující souhlasí se zpracováním
osobních údajů dle bodu II. (osobních údajů ve smyslu § 4 písm. a) zákona
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů).
XI. Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí
Reklamačním řádem prodávajícího a platnými a účinnými
právními předpisy ČR. Jako záruční list obvykle slouží nákupní doklad
(podrobnosti viz Reklamační
řád).
XII. Závěrečná ustanovení
Tyto
Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1.1.2014 a ruší
předchozí VOP včetně jejich součástí. Aktuální znění VOP je k dispozici na
www.auto-lenc.cz.